Зміст:
Звернення – важливий елемент у будь-якому письмовому документі. Як правильно його скласти, щоб зрозуміти основні правила та уникнути помилок? У цій статті ми розглянемо, як правильно скласти звернення, які фрази слід використовувати і у яких випадках.
Перше правило, якого необхідно дотримуватись при складанні звернення, – поважність. Необхідно звертатися до адресата з повагою та гідністю. Для цього використовуються спеціальні форми звернення, які вказують на рівень ввічливості та формальності спілкування. Вони залежать від статусу та положення адресата.
Залежно від обстановки та контексту також слід враховувати стать та вік адресата. Для дорослих чоловіків і жінок зазвичай використовуються форми "шановний" або "шановний", але для дітей та підлітків існують свої форми звернення, які позначають дитячу незалежність і дозволяють зберегти гідність.
Тип звернення | Звернення | Формула привітання |
---|---|---|
Неформальне | Каріна | Привіт, Карино! |
Злегка формальне | Андрій | Вітаю, Андрій! |
Офіційне | Пані Іванова | Шановна пані Іванова! |
Ділове | Директор з управління | Шановний керуючий директор! |
Релігійне | Ієромонах Гаврило | Благослови, отче Гаврило! |
У зверненні мають бути зазначені прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Як правильно написати звернення?
Лист має: На початку містити привітання та звернення.Наприклад, «Здрастуйте / Доброго ранку / Доброго дня / Доброго вечора + поважаємо(а) + І. О.». Слова в зверненні або вказівці адресата не можна скорочувати (наприклад, «шановний» як «ув.») – такі правила ділового етикету.
Що таке звернення приклад?
Звернення – це слово або поєднання слів, яке називає того, до кого той, хто говорить, звертається з промовою. Звернення, що складаються з одного слова, називаються нерозповсюдженими, з двох і більше слів – поширеними. Приклад: приходьте сьогодні раніше, Наталю.
Як правильно оформити звернення громадян?
У зверненні у формі електронного документа громадянин в обов'язковому порядку зазначає своє прізвище, ім'я, по батькові (останнє – за наявності), адресу електронної пошти, за якою мають бути надіслані відповіді, повідомлення про переадресацію звернення.
Як виглядає лист звернення?
У цілому ж структура листів-звернень виглядає так: найменування адресата; найменування організації ПІБ, посада та адреса звернувся, контактний телефон або e-mail, за яким може бути направлена відповідь; текст звернення.